Hírek
IKK
Szakképzés Európában: a tanulási eredmények szerepe
Nemzetközi műhelymunka keretében vitatták meg a Cedefop (Európai Szakképzésfejlesztési Központ) „Európai Kézikönyv a tanulási eredményekről” c. kiadványát. A hibrid szervezésű rendezvényen 30 ország 90 szakértője vett részt Thesszalonikiben, valamint onli

A nemzetközi fórum középpontjában a tanulási eredmények tantervfejlesztésben történő alkalmazása állt, amely Magyarországon is fókuszban van.
A kézikönyv második, átdolgozott kiadása gyakorlati útmutatást ad a tanulási eredmények meghatározásához és alkalmazásához. Az eseményen elhangzottak alapján a tanulási eredmények a szakképzés koordinálásának és irányításának kulcsfontosságú eszközei, amelyek révén a munkaerő-piaci igények átültethetőek a nemzeti szakképzési programokba és tantervekbe.
A rendezényen szó volt a transzverzális készségek és kompetenciák fontos szerepéről is, mivel a tanulási folyamatot ritkán lehet teljes mértékben megjósolni és leírni. A tanulási eredményeknek nyitva kell hagyniuk a lehetőséget a felfedezés előtt.
A nemzetközi fórum panelbeszélgetésein az alábbi dilemmákat és lehetőségeket vitatták meg a résztvevők:
- A tantervfejlesztés során a folyamatos kapacitásépítés és csere a tanulási eredmény alapú megközelítés megvalósítása érdekében nem feltételezhető.
- Mekkora a tanári autonómia/mérlegelési jogkör nemzeti szinten?
- Milyen típusú értékelés szükséges a tényleges tanulási eredmények rögzítéséhez?
- Mennyire lehetnek rugalmasak a tantervek, hogy biztosítsák a megközelítés következetességét és relevanciáját?
A „Tanulási eredmények meghatározása, írása és alkalmazása - Európai Kézikönyv” elérhető itt.
Forrás: Cedefop
Képillusztráció: Cedefop
KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Elérhetőek a végleges felvételi eredmények
Nem kell tovább izgulni, hogy sikerült-e a felvételi.
Szegedi SZC

Lemorzsolódás helyett karrier
A helyettes államtitkár a szakképzés nyújtotta lehetőségekről tájékoztatott
IKK

Sorrendmódosítás
Az iskolai jelentkezési sorrend módosítása március 25–27. között lehetséges!
IKK